M’han dit que…

M'han dit que

ESTRENEM SECCIÓ!!

M’HAN DIT QUE….és un nou espai d’intercanvi d’idees, suggerències i recomanacions que tinguin com a eix comú la vida en família.Una recepta que funciona, un lloc per anar de vacances, un conte, un llibre, un espectacle infantil, un restaurant, una excursió…Tot val!  

Les suggerències que hem rebut fins ara són: 

Entrades a meitat de preu 

http://www.undiadenassos.org

Un càmping familiar

http://www.bassegodapark.com/

Article de reflexió sobre l’educació infantil 

http://www.huffingtonpost.es/alicia-bayer-/que-debe-saber-un-nino-de_b_3955952.html

Manualitats a casa 

http://www.manzanaterapia.com

Handmade festival, recomanat per la Mª Carmen de Francisco http://www.handmadefestivalbcn.com/es/

Música en família  

http://www.minimusics.com

Activitat “Guixot de 8”  

http://parcs.diba.cat/web/agenda/detall/-/journal_content/56_INSTANCE_Mu0c/202412/15730950

Proposta de taller familiar “transformar el rebuig en tresors”per dissabte 23/11/2013
http://lafabricadelsol.bcn.cat/inscripcions/activitats-trimestrals-public-individual/transformant-el-rebuig-en-tresors

Teatre:

El teatre Tantarantana ens convida a veure les seves obres infantils amb un descompte especial només per dir que sou socis de l’AMPA.

www.tantarantana.com

Llibre:

Hola,

Jo vull recomanar un llibre: “Cómo hablar a los adolescentes para que te escuchen y cómo escuchar a los adolescentes para que te hablen”. M’ha semblat un llibre molt interessant i pràctic on trobareu pautes que a mí m’han ajudat a apropar-me a aquesta futura etapa amb optimisme.

Les mateixes autores també han publicat el mateix llibre dirigit a famílies amb nens més petits. Es diu “Cómo hablar para que sus hijos escuchen y cómo escuchar para que sus hijos le hablen”. Tots dos els podreu trobar a la Biblioteca de Can Casacuberta.

Us deixo un enllaç amb més informació del llibre:

http://hastalalunaidayvuelta.blogspot.com.es/2011/04/como-hablar-para-que-sus-hijos-le.html

Moltes gràcies! Animeu-vos a deixar els vostres comentaris!!!

Anuncis

30 pensaments sobre “M’han dit que…

    1. Totalment d’acord, encara que potser caldria més formació i recursos per a tota la comunitat educativa. Suposo que no sempre es donen les condicions que afavoreixin aquests canvi de model de centre. Per altra banda crec que hi ha una gran diferència en la manera de treballar en aquest sentit d’avaluació continuada entre els centres d’educació primària i educació secundària obligatòria, de manera que això augmenta el sentiment d’impotència de les famílies si no es donen unes condicions de comunicació regular amb aquestes, per tal d’acompanyar tot aquest procés d’aprenentatge mutu.
      Carme

  1. DESCOMPTES PER LLIBERT
    Hola sóc la Gemma Brió, mare d’en Caïm de P3 us vull informar que del 10 al 27 d’abril estaré a la BIBLIOTECA DE CATALUNYA (c/ Hospital 56) fent una obra de teatre que es diu LLIBERT de la qual en sóc autora i en Norbert Martínez, el meu company, n’és el director. Podeu trobar més informació i comprar entrades a http://www.laperla29.cat
    Si compreu l’entrada abans de l’estrena només us costarà 15€

    1. Nosaltres vam veure l’obra a l’Almeria Teatre i ens vam quedar sense paraules. Molt, molt recomanable!!

      A la sala de la Biblioteca de Catalunya deu ser brutal!! Molta merda 😉

  2. Bona tarda
    M’han recomanat un llibre, que ja estc llegint i us el vull recomanar
    “M’agrada la familia que m’ha tocat” de Carmen Thio De Pol (educar els fills en positiu), Psicóloga especializada en psicología infantil.
    Com afrontar les dificultats i conflictes de la vida quotidiana, de conductes i frases automatitzades,….
    Per reflexionar i trobar recursos i estrategies, i conseguir unes relacions familiars positives

    molt interessant

    Yolanda

  3. Hola,
    Sóc la Gemma, la mare d’en Caïm de P3. Us vull recomanar les sessions de dansa intergeneracional del Graner, que no és res més que passar una estona ballant amb el teu fill! Jo ho vaig provar l’any passat i un dia d’aquestes vacances de Nadal hi tornarem. És una experiència fantàstica. En van fent sessions al llarg de l’any, sempre amb coreògrafs diferents, és molt divertit, no cal saber ballar bé, i els nens s’ho passen pipa! Us recomano que feu una ullada a la web. Us poso l’enllaç de les sessions d’aquest nadal:
    http://mercatflors.cat/activitat/per-nadal-mou-te/

  4. Hola! M´agradaria compartir amb vosaltres aquest article sobre l´informe PISA

    Som ‘dolents’, però no iguals
    La nostra ineficàcia educativa és deguda a la desigualtat, a
    la polarització social de l’ensenyament

    Vicenç Navarro
    Catedràtic de Polítiques Públiques de la Universitat Pompeu
    Fabra

    L’Informe Pisa sobre el coneixement acadèmic dels estudiants
    dels països de l’OCDE documenta que el grau de coneixement de
    matemàtiques i comprensió de lectura dels estudiants catalans
    i espanyols està per sota de la mitjana d’aquells països.
    Aquesta conclusió ha generat un debat sobre l’educació a
    Catalunya i a Espanya als mitjans d’informació en què s’han
    reproduït interpretacions de les dades de l’informe errònies,
    que han facilitat l’aparició de diversos comentaris i
    propostes equivocades.

    S’ha subratllat, per exemple, que l’Informe Pisa mostra que
    els estudiants de Catalunya tenen un coneixement superior a la
    mitjana d’Espanya, amb la qual cosa diversos rotatius han
    proposat a les autoritats educatives espanyoles que aprenguin
    del model educatiu català com un punt de referència.
    Catalunya, no obstant, no està per sobre de la mitjana
    d’Espanya. Tal com ha assenyalat el professor Francesc Pedró,
    un dels experts més coneguts en l’àrea de la qualitat
    educativa, els valors de l’Informe Pisa deriven de mostres
    estadístiques obtingudes a cada país i no reflecteixen els
    valors de tots els seus estudiants. Les molt petites
    diferències en el grau de coneixement matemàtic dels seus
    estudiants entre Catalunya i Espanya entren dins de la
    variabilitat estadística i no es pot concloure, com es fa
    erròniament, que reflecteixin diferències reals de coneixement
    matemàtic entre Catalunya i Espanya. No és així en el cas de
    Castella i Lleó i del País Basc, on les diferències amb la
    mitjana d’Espanya són estadísticament significatives i són més
    grans que les que es podrien derivar de variacions
    estadístiques resultat de la mida reduïda de les mostres.

    Una altra correcció té a veure amb el comentari molt estès que
    som dolents, però molt iguals, una conclusió basada en el fet
    que la diferència de coneixement acadèmic entre els millors i
    els pitjors estudiants, tant a Catalunya com a Espanya, és de
    les més baixes de l’OCDE. Algun comentarista liberal ha
    arribat fins i tot a suggerir que som dolents perquè som massa
    iguals, i ha presentat la suposada ineficiència educativa del
    nostre país com a conseqüència de la seva excessiva igualtat.
    Una lectura detallada de l’Informe Pisa, no obstant, porta
    precisament a una interpretació oposada. La nostra
    ineficiència educativa està basada precisament en la seva
    desigualtat. Vegem-ho.

    Quan s’analitzen les puntuacions de coneixement matemàtic dels
    estudiants espanyols es veu que els que van a la privada
    (concertada o no) tenen una puntuació més alta que la mitjana
    de l’OCDE, mentre que els que van a la pública estan per sota
    d’aquesta mitjana. D’això alguns comentaristes n’han tret la
    conclusió que les escoles privades són millors que les
    públiques, i han utilitzat aquest resultat com una promoció de
    les primeres.

    Però, tal com documenta l’Informe Pisa, quan la pública té la
    mateixa composició social d’alumnat que la privada, els
    resultats són pràcticament els mateixos. En realitat,
    l’Informe Pisa assenyala clarament que el punt més fluix del
    sistema educatiu espanyol (i que gairebé no es discuteix) és
    el de ser un dels països en què la variable classe social dels
    pares té més impacte a l’hora de configurar les possibilitats
    de l’alumnat a causa de la polarització del sistema.

    Espanya és un dels països on l’escola té un paper més
    determinant a l’hora de reproduir l’estructura social, una
    realitat d’enorme importància i de la qual no es parla al
    nostre país, on la saviesa convencional sembla fins i tot
    negar l’existència de classes socials. L’Informe Pisa demostra
    que Espanya (i Catalunya) no és un país de classes mitjanes.
    Al contrari, és un dels països que té l’estructura social més
    rígida i amb menys mobilitat social, i l’escola és un element
    clau per a la reproducció d’aquesta polarització social.

    Una causa, entre altres, que moltes famílies decideixin enviar
    els seus fills a la privada és el seu desig d’estar per sobre
    de la pública; i si aquesta té pocs recursos, no se’n
    necessiten gaires més per estar per sobre. Ara bé, tal com
    assenyala l’Informe Pisa, la pública és la que determina el
    nivell de qualitat educativa de tot el país. Els estudiants de
    la privada a Espanya estan per sota del nivell de coneixement
    dels estudiants privats mitjà de l’OCDE, i això com a resultat
    de la pobresa de la pública.

    En realitat, la polarització social de l’educació no és bona
    per a cap classe social. Els països que tenen un nivell més
    alt de coneixement són aquells, com per exemple Finlàndia, que
    tenen unes bones escoles públiques multiclassistes. Els que
    tenen el seu sistema educatiu dividit per classes socials (com
    Espanya i Catalunya) tenen un escàs desenvolupament educatiu.
    La igualtat d’oportunitats és la millor recepta per al nivell
    educatiu de tots.

    La despesa pública educativa espanyola és de les més baixes de
    la Unió Europea. Tal com han documentat els professors Calero
    i Escardíbul (Finançament i desigualtats en el sistema
    educatiu a Espanya), Catalunya és una de les autonomies que
    tenia (l’any 2002) la despesa pública per estudiant més baixa
    d’Espanya (Espanya 3.161 euros, Catalunya 2.839) i el subsidi
    públic a l’escola privada més alt d’Espanya. No cal dir que la
    despesa pública no és l’única variable que condiciona la
    qualitat de l’ensenyament. N’hi ha altres que també la
    condicionen. Però això no nega la realitat que gran part del
    nostre subdesenvolupament educatiu és degut a la pobresa dels
    seus recursos, pobresa que explica al seu torn la polarització
    social de l’ensenyament. Esperem que els nous governs espanyol
    i català, més sensibles a la cohesió social, canviïn aquesta
    situació

  5. Hola, conec el llibre sobre els més petits. Em va agradar molt i encara ara faig servir algun dels recursos que vaig llegir-hi!
    Gràcies!
    Mireia

  6. Diumenge 13 d’octubre hi ha entrades a meitat de preu als principals espais d’oci de Barcelona!
    Al Zoo, Tibidabo, Poble Espanyol i Catalunya en Miniatura, a favor de l’ONG Pallapupas.
    Venda online a http://www.undiadenassos.org
    I per als nens socis del Club Súper 3 l’entrada és gratis si es compra un “nas solidari” per 4€ el mateix dia a l’entrada del recinte.

  7. Hola!!
    Gràcies per les vostres suggerències!
    Jo us recomano un càmping, el Bassegoda park http://www.bassegodapark.com/
    És un càmping de 1ª de l’Alt Empordà, envoltat de natura, molt familiar i tranquil però amb piscina i alguna animació. Té al costat el riu Muga, on t’hi pots banyar, i si hi aneu no podeu deixar de visitar el poblet medieval de Sant Llorenç de la Muga.
    Mireia

  8. Doncs com el títol de la secció diu: “M’han dit que…” a La Badalonense, (Carrer Sant Anastasi), han creat un taller per fer música en família per a nens de 3 a 6 anys, Es diu “Minimúsics”. Trobareu la Informació a http://www.minimusics.com. Hi ha families de la nostra escola que s’han apuntat però falta gent per poder continuar el taller, ja que el requísit és que hi hagi un mínim de 8 famílies. A veure si aconseguim fer un grup.

    Abraçada,

    Demelsa.

      1. Mireia,

        Ja són algunes families de l’escola que s’han animat! Ja ens ho exicareu als que no podem anar!

        Abraçada,

        Demelsa.

    1. Gràcies Carme per la teva recomanació! Animem a la resta de pares i mares que vulguin compartir experiències o activitats familiars amb la resta de pares a que ho facin dins d’aquest espai!
      Fisn aviat!

Respon a carme Cancel·la la resposta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s