La nostra escola a l’aliança Nova Escola 21

Resultado de imagen de escola nova 21

Hola famílies!

Probablement ja heu sentit parlar de l’aliança d’escoles per un sistema educatiu avançat anomenat Nova Escola 21. Es planteja com una aliança de 26 centres impulsors per tal de generar un debat sobre el model educatiu actual i posar damunt la taula l’experiència i el coneixent de molts anys de l’escola catalana. A partir d’aquest plantejament s’han apuntat més de 200 centres (entre ells la nostra escola Lola Anglada), 30 dels quals rebran assessorament i capacitació.

No és un invent, senzillament es planteja el fet de donar la possibilitat de visibilitzar, compartir, estudiar i analitzar les experiències amb la idea d’assumir un marc on poder acompanyar a tots els centres que estiguin disposats a debatre sobre un nou paradigma de l’educació.

És un programa què té un inici i un final amb uns propòsits i uns recursos i després desapareixerà, però està clar que vol servir per fixar unes pautes que podrien servir per dotar de sentit i de marc de referència l’educació del futur. Els promotors del programa (Unesco, Fundació Jaume Bofill, Fundació la Caixa, UOC)  tenen clar que s’ha generat molt interès, però també pensen que hi haurà qui no estarà disposat a reflexionar, a fer autocrítica i a treballar de forma col·laborativa pel bé comú.

El principal eix d’aquest programa seria la preocupació per l’ésser humà pels valors. Es planteja reptes pel que fa a noves maneres de relacionar-nos, i no tant en aspectes cognitius.

D’acord amb les directrius marcades per la  UNESCO i  l’OCDE, les pràctiques educatives avançades tenen les següents característiques:

– Un propòsit educatiu que generi competències per a la vida en el context del segle XXI
– Sistemes de mesurar els assoliments de totes i cadascuna d’aquestes competències
– Pràctiques d’aprenentatge fonamentades en el coneixement existent de com les persones aprenen
– Una organització dirigida a l’aprenentatge de tots els infants, que actualitza l’acció educativa i que està oberta i interactua amb el seu entorn.

I respecte els objectius generals, s’enumeren tres:

1. Crear un marc amb les característiques educatives que hauria de tenir una escola avançada: propòsit educatiu competencial, mesures d’assoliment  d’aprenentatge  referides a tots els objectius, pràctiques d’aprenentatge  fonamentades  en el coneixement de com les persones aprenen, i una organització dirigida a l’aprenentatge de tots els infants, que actualitza la reflexió i tasca educatives i oberta i vinculada a l’entorn.

 2. Generar  els procediments  i estratègies  formatives  que possibilitin  a les escoles participants  la transició sistemàtica  des dels models tradicionals  d’ensenyament- aprenentatge al marc d’escoles avançades, partint del seu propi projecte educatiu.

3. Generar  coneixement   sobre  pràctiques  educatives  avançades  –en  particular, metodologies   de   treball   globalitzat   interdisciplinar–   i   de   la   seva   avaluació competencial,  així  com  evidències  de  l’impacte  en  l’aprenentatge.

Si voleu més informació podeu visitar el web www.escolanova21.cat

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s